Modules

De functionaliteiten van Meseda

Binnen het online dashboard Meseda werkt u met 6 modules naar doelgroepgerichte campagnes. Lees hieronder meer over de functionaliteiten binnen de verschillende modules. Deze functionaliteiten zijn gericht op het effectiever en efficiënter inzetten van de mediavormen huis-aan-huis, direct mail en e-mail. Wij richten het dashboard voor u in met enkel de gewenste modules en functionaliteiten.

Huis-aan-huis

Binnen de huis-aan-huis module kunnen alle nationale distributienetwerken, -vormen en -niveaus worden aangesproken, ook binnen één campagne. Stel verspreidgebieden samen op basis van geografische selecties of dekking van regionale krantentitels. De module biedt overzicht op de realtime status en details van orders. Middels de ticketmodule kan de bezorgkwaliteit worden bewaakt. Bij het plannen van een huis-aan-huis campagne met meerdere vestigingen of voor meerdere doelgroepen, kan gebruik worden gemaakt van de ‘indruk’ functie. Hierbij kan het verspreidgebied voor iedere folderversie separaat worden samengesteld en beheerd.

Postcodesegmentatie

Demo: Doelgroepsegmentatie

Met de segmentatiemodule lokaliseer je een doelgroep binnen het verspreidgebied en krijg je gedetailleerde inzichten in het bereik hiervan. Middels een selectietool kunnen kenmerken eenvoudig worden gecombineerd in en/of relaties. Er zijn meer dan 250 socio-demografische en lifestyle consumentenkenmerken beschikbaar. Vergelijk het doelgroepbereik op verschillende verspreidniveaus en kies voor een gewenst(e) bereik of verspreidoplage, waarbij je de waste minimaliseert.

Direct Mail

Met de direct mail module bereik je consumenten op een zo hoog mogelijk detailniveau (adres of 6-positie postcode). Wanneer er sprake is van een zeer hoog percentage brievenbusstickers, een zeer specifieke doelgroep of lage(re) aanwezigheid van de doelgroep binnen postcodegebieden, kan een huis-aan-huis campagne minder geschikt zijn, gezien de hoeveelheid waste (en de daarmee samenhangende verspreid- én drukkosten). Uiteraard kan de direct mail module ook worden ingezet voor een mailing naar een eigen adressenbestand. Maak hierbij gebruik van de ‘validatie’ functie om dit adressenbestand te controleren en te corrigeren op adres of postbus, huisnummer, postcode en aanwezigheid van dubbele adressen of adressen in het Postfilter. Selecteer de juiste distributeur en het juiste direct mail product bij het gewenste moment van verzenden en ontvangen.

Verrijking

Maak gebruik van de segmentatiemodule om een doelgroep te lokaliseren op 6-positie postcodeniveau. Binnen Meseda kun je deze postcodes vervolgens verrijken met adresgegevens, om invulling te geven aan een direct mailing “aan de bewoners van”.

E-mailmarketing

Demo: Opvragen e-mailadressen doelgroep

De e-mail module stelt je in staat het effect van brievenbusreclame te versterken en het bereik van de reclameboodschap te vergroten. Selecteer e-mailadressen van consumenten binnen verzorgings- of distributiegebieden of kies ervoor om gebieden per e-mail te bereiken, welke minder ontvankelijk zijn voor brievenbusreclame (bijvoorbeeld gebieden met een hoog percentage brievenbusstickers). Met onze ingebouwde e-mailmarketing software ben je in staat de e-mailadressen direct in te zetten voor een mailing, dan wel een mailing met eigen e-mailadressen (van bijvoorbeeld klanten) te verzorgen. De software beschikt over alle mogelijk denkbare functies. Maak gebruik van een eigen e-mail template of creëer mooie responsive e-mail templates met een gebruiksvriendelijke drag ‘n drop editor. Vergroot het bereik van de mailing door binnen de template een share-URL aan te maken voor de sociale media kanalen. Stem de look-and-feel en het aanbod in de mailing af op de ontvanger of de doelgroep middels een A/B test. Krijg inzicht in het effect van e-mailmarketing campagnes met complete statistieken (o.a. hoe vaak de mailing is geopend en waar op wordt geklikt).

Geo-analyse

Demo: Een intelligent verspreidplan bouwen

Meseda heeft een eigen geografisch informatiesysteem, waarmee gebieden en (klant)data op 6- en 4-positie postcodeniveau kunnen worden gevisualiseerd en geanalyseerd. Door transactiedata van klanten te koppelen aan verzorgingsgebieden kun je inzicht krijgen in de herkomst en omvang van klanten en omzet binnen verzorgingsgebieden. Ook de aanwezigheid van de doelgroep binnen geselecteerde gebieden breng je met de Geo-analyse module in kaart. Door middel van heat maps of kleurschakeringen zie je in één oogopslag waar jouw doelgroep zich bevindt. Bouw het optimale distributiegebied op of optimaliseer bestaande gebieden door postcodes met een hoge klant-, omzet- en/of doelgroeppenetratie te selecteren voor een verspreidplan. Daarnaast breng je met deze module campagnegebieden in kaart en ben je in staat om met referentielagen bijvoorbeeld verschillende indrukken of verspreidnetwerken inzichtelijk te maken. De 4-positie postcodekaart geeft inzicht in het aantal adressen in elke postcode. Campagnegebieden kunnen met deze inzichten vanaf de kaart aan worden gepast naar gewenste oplagen.

Contact

    Meseda is powered by HPG.

    Adres

    Kennedyplein 200
    5611 ZT Eindhoven

    Contactgegevens

    E: info@meseda.nl
    T: +31(0)30 767 2601